En introduktion till BuJo's (Del 4)

Kommentera
Det som kallas kollektioner är det som gjort Bullet journaling till det mest individuella och roliga det är. Det är sätt att hålla ett öga på sånt i ens liv som vi inte behöver hålla i huvet men ändå vill ha kolla på. En Bujo fungerar som både en dagbok och en att-göra-lista på olika sätt och en kollektion kan på samma sätt vara något som hjälper till att ha koll på vad man vill göra eller har gjort.
Många fungerar på båda sätt, ex. är min kollektion av länder i Europa också en önskelista för vart jag vill åka och vart jag har varit. 
 
Från början tänkte jag färglägga alla länder jag varit i, men istället har jag en lista på baksidan med länder jag stryker ut allt eftersom. 
 
Det hänger ihop lite med att jag har en minnes-lista med de saker jag tyckte bäst om på en resa. Jag har den för att kunna tydligare minnas vad som var bra, hur jag mådde och de små sakerna som betydde mycket för mig. Det är ett sätt att bevara resan lite längre och kunna känna efter i nuet vad som är bra för att sedan minnas hela känslan av det. 
 
Citat, händelser, lärdommar; allt som gjorde den här resan speciell.
 
Det är ett fantastiskt sätt att sitta och minnas saker genom att fylla i en sida under resans gång. 
Innan just den här resan gjorde jag också en kollektion av vad jag ville ha med mig i necessären. Främst var det för att jag ville se hur mycket det faktiskt skulle bli så det inte bara blev en lista med saker att trycka ner i slutändan. 
 
Så här kan det se ut.
 
Jag har kollektioner för allt möjligt, det är ett sätt för mig att göra seriösa saker lite roligare, lite mer motiverande och ett sät att minnas det jag tycker är viktigt. Jag har allt från vilka filmer jag sett på bio i år, vilka böcker jag vill/har läst, vad mina sparmål är och hur långt jag kommit på dem. Det är rogivande att sitta och klottra och ett fantastiskt sätt att ha koll på händelser!