Tankar kring uppehållet över sommaren

Kommentera
Nya oregelbundna tider och mer fysiskt arbete på jobbet har gjort att jag inte haft lika mycket personliga mål och inte planerat lika noga, det har helt enkelt inte funnits energi till båda. Det är ok, det kommer perioder då det som gjorts innan inte funkar i nuläget. Om det är något som förändras så anpassar vi oss, men vi måste också förstå när det är läge att sluta hålla ALLA bollar i luften samtidigt.
Vad är det igentligen som hänt nu när jag varit borta? Jag har fortsatt jobba med att lära känna mig själv och funderat på hur jag ska utnyttja min Bullet Journal så klart! Vad vill jag ha den till och göra med den liksom.
 
Framförallt har jag funderat på personliga mål och hur jag vill komma dit, inte bara hur jag ska dem! Vad är skillnaden?
 
Att vara helt målfokuserad är inget dåligt, att satsa allt på att nå dit och klara det är väääldigt tillfredställande, men jag har insett att jag har en tendens att vilja lyckas SÅ mycket att jag kan glömma bort vardagen. Glömma bort att ha kul och få DEN att fungera. Redan innan jag startar tänker jag "vad vill jag uppnå?" och inte så mycket på om det är kul eller tillfredställande att vara med under processen. Den är ett nödvändigt ont. Även om jag funnit saker jag gillar att göra så är det så himla lätt för mig att hamna i tänket igen; "vad vill du ha ut av det här?" 
 
Där har jag hamnat trots att jag aktivt försöker komma bort från att ge mig själv en press på vart jag vill hamna. Så åter igen har jag funderat på vad jag vill tillföra min vardag för att den ska bli lättare, roligare och mer avslappnande. Hur jag ska må som bäst helt enkelt, i vardagen, utan att behöva snåla in på så mycket för att ha det till något större och må bra senare. 
 
 
Vad har jag insett och vad vill jag fortsätta ha med mig? 
 
→ Under sommaren har jag förstått precis hur viktig Yogan blivit för mig, jag har hittat en fantastisk studio och hjälper mig komma ur de tankar som jag kan fastna i och som är fokuserad på just självutveckling. Mer yoga och avslappning!
 
→ Jag har hittat ett bättre sätt att hålla koll på min ekonomi och satt upp ett system med hjälp av min BuJo och ett excell-ark vilket verkligen har gett mig ett lugn. Att hålla en budget har aldrig varit så enkelt! Lugn när det gäller ekonomin = win!
 
→ Jag har upptäckt BOPO-rörelsen (Body Positivity community) som jag blivit HELT FÖRÄLSKAD i och arbetat med att acceptera de förändringar som sker både kring mig men också kring min kropp. Det är inget fel på den, den gör som den ska och det känns bra att känna att majoriteten av människor ser också ut som de ska! ♥ Mer positivitet kring de kroppar vi har istället för de vi vill ha!
 
→ Jag har hittat ett sätt, ett enklare sätt att använda min Bujo utan att känna att det ska vara ett konstverk (även om det ofta är en del av det roliga att rita i den!) och som ger mig den information och översikt som jag behöver just nu. Gör det som funkar just nu! 
 
 
Under tiden vill jag fortsätta skriva, jag tycker det är kul och behöver inte ha något specielltslutmål med bloggen. Jag vill dela det fina i vardagen just nu och fortsätta dela de tankar och idéer som gör den bättre! 
Vad gör du för dig?