Utmaning inför mars månad

Kommentera
Inom Bullet Journal gemenskapen, bland alla de som delar och skriver i sina böcker, har det vuxit fram ett intresse för att bättra på sin handstil. Jag har själv fastnat mycket för både läsligheten, elegansen och skönheten som finns i typsnitt, pennor och bläck. Så varför inte göra en handstils-utmaning under mars månad och #rockadinhandstil (#rockyourhandwriting)? 
 
 
Så här har jag tänkt, en sida om dagen som kommer fyllas med främst sångtexter från låtar jag gillar, sidor som jag slår upp på måfå i mina favoritböcker eller med annan inspiration som dyker upp. För att se om något hinner hända på 30 dagar har jag skrivit min nuvarande så kallade "raka" handstil (den jag känner behöver mest kärlek) på ena sidan en Leuchtturm-sida och kommer fylla i resten på dag 31. 
 
Definitionen av typsnitt, och 2 citat kommer fungera som jämförelse. 
 
Jag kommer under tiden använda min Lamy All Star fontänpenna (extra fine) med deras standard bläckpatroner. Första dagen har jag haft en standard blå men kommer gå över till svart. Är du med?
 
Vad hade du skrivit om på de sidor ni övar på?