Vecka 7

Kommentera
De senaste 2 veckorna har varit sådär. Det är alltid tufft när man är sin egen värsta fiende och inte känner att man kommer igång med det man ska, det är därför det är skönt att det kommer en ny vecka nu och man kan börja om. För att ta mig ur den här spiralen har jag låtit mig själv vila och testat mig fram ytterligare vilka tekniket som fungerar för att få ett nytt perspektiv, nytt fokus och nytt driv i vardagen. 
 
För att ytterligare kunna separera vardag och jobb testar jag 2 spalter i planeringen för att veta vad jag ska göra när och när det är dags att släppa annat. Mål med veckan och min att-göra-lista står redo, menyn ska sättas och jag har lagt in enkla, men synliga påminnelser om vad som är viktiga för att få mig att må bra i vardagen.
 
Lämna jobbet på arbetet.

Saker som vi behöver eller vill göra glöms lätt bort när vi fastnar i det här ekorrhjulet som ibland blir vår vardag. Vad vill vi göra för att må bra och vad behöver vi för att fungera som vi ska? Vad behöver just du?
 
I mitt fall rör det sig just nu om träning, en balans av vad jag mår bra av och en påminnelse att göra det som kul med träningen och inte bara träna för att fylla i min tracker och vara duktig.
Jag behöver få in lite bättre mat och påminna mig om att ha struktur kring det, menyn har varit ett toppen sätt!
Viktigast är däremot min psykiska hälsa! Att påminna mig om att säga ifrån, göra det jag vill samtidigt som jag inte sätter för mycket press kring de andra två punkterna.
Mycket av det vanliga känns det som och jag behöver ständigt påminna mig av vad jag mår som bäst av. Absolut har jag mål inom kategorin träning, men ibland blir det bara inte som man tänkt det, livet kommer i vägen. Jag vill också kunna njuta av vardagen om den inte blir som jag tänkt eller planerat (vilket är ganska ofta med tanke på hur mycket det blir) och ändå hålla mig till målen. 
 
Vad är viktigt för dig för att fungera och hur håller du dig "on track"?