Vad jag älskar med mars

Kommentera
Det finns alltid något att älska, något som lyfter våra liv eller som vi snöar in på. Det varierar och förändras hela tiden, men i mars har det varit mer variation än vanligt. Vad har hänt i större sammanfattning och hur de påverkat mina intressen under månaden.
 
 
ÄLSKAR JUST NU
Mat och dryck
  • Pannkakor och våfflor. Ända sedan jag fick en mysig hemma-morgon serverad med pannkakor har jag haft ett sug på dem! Denna enkla mat har blivit en sällsynt rätt i vårt hem men vi unnade oss genom att spendera våffeldagen med en hotell-brunch. 

  • Paprika. Alltid älskat men verkligen haft ett begär efter den röda sorten denna månad. Perfekt som snacks på kvällen och har används i mer eller mindre all mat vi gjort den senaste tiden (wok, rotfruktslåda, macka, hummus, curry). 
 
Skönhet
 
Underhållning
  • The Muse (bok)Den andra boken av Jessie Burton. Jag gillade hennes första bok, miniatyristen, och ville genast läsa denna! Välskriven, framför allt i hur tankar och känslor beskrivs, det är rent ut sagt gjort vackert. Genom hela boken uppmanas man att hitta ett sätt att skapa för sig själv, som man själv vill och att lyssna till sig själv. Den är skriven på ett intressant sätt, samma historia, två olika sätt och genom två kvinnors liv som länkas genom tiden. 

  • Igelkottens elegans (bok). Jag har tänk att jag skulle läsa denna väldigt länge, men har inte kommit till skott förens en väninna lånade ut den till mig. I stora drag visar den hur man som person inte blir sedd som den man är på grund av de förväntningar vi har på oss. Beteende, vår attityd mot andra och oss själva tas upp och alla tankar vi påverkas av eller får av det runt omkring oss.Jag bara älskade sättet den var skriven på. 

  • iZombie (netflix). Vi har inte bara suttit klistrade vid den här serien, säsong 3 har precis kommit igång! Jag var väldigt osäker på att detta skulle vara något för mig när jag såg trailern men jag älskar den! Tillbaka till gamla zombies som lever på hjärnor; den känns ny, fräsh och har fantastiska karaktärer med intressanta interaktioner. 
 
Inredning och produkter
  • Inget speciellt. Eftersom vi kommer vårstäda och rensa ut framöver tar vi det lite som det kommer och har inte fokuserat på det den här månaden, men vi har pratat mycket om blått. Jag har fastnat för den här färgen och det kommer absolut bli vad våra kuddar, gardiner och detaljer kommer handla om framöver. 
 
Kläder och accessoarer 
  • Rosa och gult. Det är säsongens färger och jag älskar dem i sina ljusa, fräsha toner(just nu t.ex. är en regnkappa i ljus-rosa på önskelistan då jag inte hittat en ljus-gul). Det är snyggt att kunna ta upp lite färg till min vanliga "funeral chic"-stil i accessoarer som är skarpa, härliga och i påskiga färger. Jag hoppas hitta något som liknar mina annars blåa detaljer. 

Vanligen låter jag färger ta upp varandra i detaljer eller accessoarer . Enkelt att byta ut, snabbt att ändra och ger färg till min annars ganska mörka garderob.
 
  • Basics. Viktigt nu när man rensar ut att ha en bra bas i garderoben, i mitt fall svart, grått, vitt och mörkblått, men som enkelt kan lyftas med lite färg. 
 
 
Overdeligt
  • En ny hobby. Älskar hur Bullet Journaling har fått min intresserad av kalligrafi, pennor och brevpapper. Jag njuter av att rita, måla och testa tekniker. Älskar verkligen att sitta och skriva med dem,, bara att träna fram och tillbaka är kul och jag hoppas kunna visa upp mer av resultaten snart!

Det är svårt att lära länna pennorna och teknikerna, men det är riktigt kul att skapa just nu!
 
  • Att hjälpa andraAtt pärla med Ung Cancer är något jag nyligen upptäckt finns här i Malmö! Ett sätt att pyssla, ge någon något och ta denna stund tillsammans med någon. Eller inte, många kommer bara med sin ljudbok men för de som vill kan man träffa nya trevliga människor. Kul, meditativt och kreativt!

  • Tacksamhet. Just nu ser jag så mycket förändring i sättet jag ser på saker genom tacksamhet och påminnelsen om att vi faktiskt inte behöver något mer i våra liv. Allt annat är förbättringar, men inget vi behöver. Vi har tak över huvudet, mat på bordet, vi har vänner och familj, saker att se fram emot och även om det finns saker att jobba med eller mot, så finns det inget akut som drar i oss. 
 
Vad älskar du i ditt liv just nu?