Vad jag älskar med april

Kommentera
Hur har april varit och vad tar jag med mig in i nästa månad? Det var ett inlägg jag glömde lägga upp! Värmen har inte riktigt börjat komma men så mycket har hänt! Nytt jobb som tar mycket större del av min tid vilket gör att jag har varit lite frånvarande den sista tiden. Det är högsäsong och mycket nytt som ska läras in men hur som helst kände jag att jag inte kan missa att lägga upp allt som var fantastiskt med april!
 
Konstrundan på österlen, brunch, grillning och ost- och vinkvällar. 
 
 
ÄLSKAR JUST NU
Mat och dryck
  •  Sparris. Äntligen har det kommit i säsong och vi har det till ALLT. I sallad, i paj, på grillen, med fågel, fisk och mittemellan, som tillbehör och som huvudingridiens.

  • Grillat. Det har varit en kall vår, riktigt regning och tråkig men trots det har vi grillat! Det finns verkligen inget som slår smaken, doften och känslan och vi ser fram emot att göra det till en rutin. 
 
Skönhet
  • Olivolja. Jag har innan testat mycket med kokosolja, vilket har varit för kraftigt för mig, men olivojlan är super. Extra virgin från ICA på en pad som jag rengör ansiktet med och sköljer med varmt vatten har fått bort mina porer enormt mycket! På en skrubbhandske i duschen och sköljt med vatten har hjälpt mot torra partier och några droppar i badet innan man lägger sig har räddat min torra kropp från torrhet i allmänhet! Det hjälper mot slitet hår och det har flyttat in en flaska i badrummet, precis som i köket!
 
Underhållning
  • Att se saker på riktigt. Det är lätt att man gör saker inne när det är dåligt väder men vi har spicat upp det det riktiga framträdanden. Vi har hunnit se Johan Glans, varit på piano koncert på Palladium och njutit av olika framträdanden som man verkligen känner i kroppen! Det hör lite sommaren till och jag är helt uppe i att titta på vad vi kan se på scenen just nu! Här tittar vi på musikaler, koncerter, festivaler och komedi-shower vi vill se!
 
Inredning och produkter
  • Krukväxter. Jag har helt fastnat i ett projekt att göra om på bl.a. på balkongen med nya växter! Jag har köpt in balkongkrukor, blommor, planerat arrangemang och stickling-bytat för att komma igång. Det finns inte mycket som slår växtliv hemma och med lite tid och högre temperaturer i maj kommer så mycket tillföras. Vi köper fortfarande en helg-bukett i veckan som lyser upp här hemma, men riktiga krukväxter ger en helt annan utfyllnad som livar upp och jag bara älskar tanken på att ha det frodigt i hemmet!
 
Kläder och accessoarer 
  • Röhnisch Sport BH. Den bästa sport BH:n hittills, utan tvenkan! De breda banden avlastar mina axlar SÅ BRA och samtidigt har den fullt stöd. Otroligt bekväm och funkar till alla rörelser. Älskar den!

Overdeligt
  • Långa dagar. Solen är uppe längre, dagarna blir längre och börjar sakta, SAKTA bli varmare!
  • Ta sig tid att umgås. Trots att det har varit mycket på det personliga schemat, långa dagar och trötta kvällar, har det opretentiösa kvällarna med vänner varit precis vad jag behövt! Istället för pizza; ost och vin. Istället för fika; brunch, som vi unnar oss då och då. Istället för bio; netflix häng i grupp. Att ta tiden att inte isolera sig har varit till stor hjälp med att orka med1

Det har tagit lite väl lång tid nu och framöver kommer det bli lite glesare med inlägg, men jag hoppas komma igång i samma tempo snart! Det viktigaste för mig är att påminna om att fokusera på det bästa, de små saker i livet som händer och som annars lätt går förbi. 

Vad älskar du i ditt liv just nu?