Vecka 8

Kommentera
Vi är redan på vecka 8 och det är sportlov! Jag är säker på att det är många som har hela veckan planerad redan med roliga aktiviteter, men för de som jobbar vidare eller bara behöver lite struktur; här är mitt upplägg för den nya veckan.
 
 
Som vanligt är det uppdelat i det viktigaste: 
Veckans mål, det som ska göras under veckan för att ligga i fas eller för att komma vidare med ett projekt. Tidigare har det varit en att-göra-lista, men jag vill testa att fokusera på det större just nu, det färdiga och försöka koncentrera mig bättre och inte bli överväldigad av den. Jag skrev om det tidigare här.  Känns det för mycket är tanken att göra lite varje dag istället men ändå fokusera på målet! 
Brain dump, där jag kan skriva ner distraherande idéer, tankar eller saker som varit intressanta för att få bort lite av det som distraherar mig och fokusera mer på nuet.
Måltider, en lista på vad som finns att tillaga under veckan och inspiration för att slippa tänka på vad vi har hemma varje dag. 
Nästa vecka, en spalt med saker där jag skriver in möten eller saker som händer nästa vecka så jag enkelt kan ta med det in i nästa planering!
Habit-tracker, där jag håller koll på mina vanor. Mest fokus har jag på träningen för att se till att jag håller igång och för att kunna följa min utveckling men den här veckan har jag också lagt till "franska" eftersom jag slappade lite med det förra veckan. Jag föredrar att ha den veckovis men jag vet att många gör det månadsvis istället. Det fungerar bara bättre för mg med en ny, slät start varje vecka istället. 
 
"Everyday is a new beginning, take a deep breath and start again. This time, be kind to yourself"
 
Detta är mer eller mindre vad jag återkommer till, ett enkelt upplägg med dessa punkter. Behöver jag mer så lägger jag till en vecka men det är detta som funkar generellt. 
 
Nästa vecka kommer jag även göra upplägget för mars månad, så jag har redan nu tittat lite extra på mina mål för året och då är det framförallt mina kvartalsmål! I mars så ska ju de vara avklarade och uppdateras! JAg kände en helt ny energi att komma igång när jag tittade på dem och kände att det var dags för att lägga på ett kål i vissa fall och att jag ligger i fas med andra!
 
 
Hur hittar du motivationen att hålla igång och hur går det för dig och dina mål?