Vecka 12

Kommentera
Efter att ha spenderat mycket vaken tid med att fundera på vad som fungerar och inte när det kommer till planering har jag valt att gå tillbaka mer till ursprungsmodellen inom Bullet Journal igen och ta dag för dag. Eftersom jag verkligen gillar att ha en vecko-uppsikt över samma uppslag så stannar översikten på ena sidan, så får vi se om jag fortfarande klarar av att hålla min vecka inom ett uppslag eller om jag får börja bläddra. Jag håller det enkelt, rent och med minimalt material den här veckan för att spara både tid och energi. 
 
Enkelt, minimalistiskt och en bra guide genom veckan. 
 
Vissa veckor kan jag sitta en timme och bara skriva på mitt uppslag men tanken är ju att hålla sig målinriktad och fokuserad genom att minska på saker som ger oss en falsk känsla av att ha klarat av något. Jag skrev lite om det tidigare här! Det här tar istället 10 minuter och har med allt jag behöver just nu, något jag vet många prioriterar när det kommer till sin översikt för veckan. 
 
Trots att det går snabbare och snabbare att få ner det viktiga för tillfället, fortsätter jag leta sätt som ska få mig att hålla mina prioriteringar i sikte och förändra hur jag förhåller mig till dem. Och det jag märkt ät att när man tar sig an saker som man vill ska förändra ens tankesätt eller rutiner har jag märkt att det kan vara svårt att känna att man är framme. Jag har en förmåga att hela tiden vilja hålla mig målinriktad och nå till en punkt då saker är bättre, då jag äntligen ska vara lycklig, framgångsrik eller "bättre". Framöver kommer jag ta upp lite saker som hjälpt mig och som gjort att jag kan koppla av med min planering samtidigt som jag har alla dessa planer och mål i tankarna. 
 
Vilka tankar fokuserar du på när det kommer till mål?